irisvanabeelen.reismee.nl

An amazing week!

Hallo allemaal, de aller laatste!

Maandag

Daar ging de wekker, nog de laatste keer van het ontbijt eten. Toen stond Ferne (reisgids) aan de deur, iedereen goodbye gezegd, toen was het tijd om te gaan. Ik ging niet alleen want Jason & Jeremy gingen ook mee. Zij hadden ook vrijwilligerswerk gedaan. We waren de laatste die opgehaald werden. We zaten mooi 3 op een rij. We hadden geluk want we hadden een nieuwe bus. We waren met nog een andere bus, deze mensen zagen we steeds bij de plekken waar we stopte.

Onderweg was het heel gezellig en kwam ik erachter dat er nog een Nederlander in de bus zat. En uit Brabant dus dat was helemaal goed!

We zijn eerst naar de Pinguïns gegaan, op een hele mooie plek aan zee. Daarna zijn we weer verder gereden naar Hermanus. Iedereen ging whale watching doen, behalve Jason, Jeremy en ik. Dus we zijn met z'n drieën Hermanus gaan verkennen. Zo anders dan de 4 weken waar ik de afgelopen weken heb gewoont. Zoveel rijke huizen, voor omgerekend 300 000 euro heb je een villa met zwembad en prachtig uitzicht op een top locatie!

We hebben aan zee gegeten en een ijsje gehaald, het weer was super mooi!

Daarna kwamen ze weer terug van de whale watching en zijn we naar ons hostel gereden. Koffers gedropt een drankje gedaan aan de bar & toen naar de sunset. Dit was aan zee, bij het meest zuidelijke punt waar de Atlantische en Indische oceaan bij elkaar komen.

Daarna een potje pool gespeeld, ik kon er niet onderuit komen om het niet te doen.

En om 7.30 uur was het tijd om te eten. Ik ben trots op mezelf, ik heb kip van het bot afgegeten!

Dinsdag

We begonnen met de zonsopgang op het strand. Daarna zijn we naar route 62 gereden. Zijn gestopt bij een souvenir winkel, een restaurant, Biltong tentje ( dat is een deel van een koe, uitgedroogd vlees, wat je als tussendoortje kan eten. Ik vond het wel smaken maar niet dat ik meer hoefde) en een milkshake tentje. Wat bekent staat als de lekkerste milkshakes van Zuid Afrika. Het was niet echt een milkshake te noemen, want het was heel dik, met stukjes echte brownie erin. Maar lekker was het wel!

Daarna zijn we verder gereden voor de wine tasting en lunch. We kregen 5 verschillende wijnen en een kaasplankje & knekkertjes. En daarna meteen de lunch, ik had gekozen voor een pizza. Daarna genoten van het weer en het uitzicht.

Toen was het tijd om naar de grotten te rijden. Ik deed de adventure tour. Het was super mooi, we hadden een komische gids dus veel gelachen. En we moesten door 3 hele smalle tunnels. Het is een wonder dat er niemand vast is komen te zitten, zo smal!

Als avond eten heb ik struisvogel op. De rest van de avond bij het kampvuur gezeten. Daarna gaan slapen, deze keer sliepen we met z'n alle op een kamer.

Woensdag

Ik begon de ochtend met een health ontbijt. We konden de avond van te voren kiezen wat we wilde. Het was yoghurt met fruit en eigen gemaakte müsli.

We reden een heel stuk door de bergen wat een super mooi uitzicht was! Toen kwamen we aan in wilderness national park. We kanoëde ongeveer 40 minuten over de Touw river. Tussen bergen, bossen. Toen ruilde we de kanoës in voor een 2km lange hike, naar een waterval met allemaal rotse er omheen. Hier hebben we gepicknickt van het eten wat we tussen het rijden door bij de spar gekocht hadden. Ik had mezelf even werwent. Ik had een croissant met slagroom ertussen en chocola erop, het was nog geen 1 euro. 2 pannenkoeken met suiker, nog geen 1 euro. En een sauseisenbroodje, dus ik had genoeg brandstof voor mijn hike en kanoën terug. Daarna zijn we naar waterfront gereden. Hebben er een chocolademelk op en wat rond gekeken.

Toen we aankwamen bij ons hostel kregen we meteen een cocktail. Zijn dit op het strand op wezen drinken. Toen hadden we een cocktail avond, en we hadden bierpong gedaan. En na het eten, marshmallows bij het kampvuur. Voor het slapen gaan nog even naar de zee gelopen.

Donderdag

Het was de dag van de bungeejump. We reden over een aantal bruggen en toen was DE brug daar. Eerst even het uitzicht bekeke, gegevens ingevuld (eigen risico). Het harnas aangekregen, toen ging de man even vertellen over de hoogte & hoe vaak je op en neer gaat. Dat zorgde wel voor een kriebeltje.

Toen onder de brug doorgelopen, dat is een loopbrug naar de bungee, daar boven rijden gewoon auto's. Toen we boven kwamen hadden ze de muziek goed hard aanstaan. En toen na even wachten was ik aan de beurt. Ik was helemaal niet bang of zenuwachtig. Pas toen mijn voeten vast zaten en ik naar het randje moest hoppen. Enn ik de helft van mijn voeten over het randje moest zetten. Toen dacht ik WAT GA IK IN HEMELSNAAM DOEN?! Maar dat was het enige wat ik kon denken want toen was het 1,2,3 BUNGEE. En daar ging ik. In het begin een soort van vrije val. Er ging van alles door je hoofd. Toen voelde je jezelf weer omhoog gaan en weer vallen, weer omhoog en weer vallen. Ik dacht dit is het maar nee ik ging nog een keertje. Dat was wel leuk want je voelt dan wel dat je vast zit. En toen hing ik daar te bungelen. Ohjaa even van het uitzicht genieten. En gelukkig kwam het mannetje die me op kwam halen optijd, want ik kreeg er hoofdpijn van. Dat is ook de enige pijn die ik gevoeld heb. Tijdens het omhoogtakelen kon ik mooi van het uitzicht genieten! Het was geweldig!!

Daarna zijn we naar een natuurpark gereden. Even geluncht en toen een wandeling gemaakt door het park. Toen was het weer tijd om te gaan naar ons hostel.

We verbleven op een heel groot park, op het platteland. Het was een soort van bungelo. Ik deelde een kamer met 4 mensen. Toen gingen we naar een luxe restaurant met voor, hoofd en nagerecht.

Toen even buiten gezeten en daarna gaan slapen. Of ja slapen, het luisteren naar enorm hard gesnurk.

Vrijdag

We zijn naar het Addo Elephant National Park gegaan. Hebben daar ontbeten. Ik had verse jus d'orange met scrambled egg, bacon, toast, champignons en worst. Ik had dus een goede bodem voor de safari. We hebben heel veel dieren gezien van heel dichtbij. Olifant & baby olifant, zebra, pumba, hippo's, vogels..

Na de safari zijn we een heel stuk gereden, met een paar stops. En toen kwamen we bij ons hostel aan. Met uitzicht op zee. Je kon je pizza zelf samenstellen.

Jason was jarig, waarvoor we een springbokje gekocht hadden. Dat is een Zuid-Afrikaans shotje. Toen bij het vuur gezeten alleen de rook jaagde ons weg.

Zaterdag

We zijn naar een soort van markt geweest, met heel veel eten. Hier hebben we ontbijt op. Ga dan maar kiezen, wafels, pannenkoeken, cake, hamburgers, smoothies en nog veel veel meer. De rest van de dag hebben we gereden, met een paar tussenstops. En toen werd ik samen met Renee afgezet bij onze B&B. Ik had de B&B al gereseveerd, en we hadden deze week geregeld dat zij daar ook kon verblijven. De B&B is van 2 Nederlanders. In een super leuke omgeving. Een winkelcentrum, Bo Kaap (de gekleurde huizen), Longstreet (stratum van Kaapstad), Green market square (toeristische markt). Onze kamer was heel ruim. Een regendouche, bad. We zijn nog even de buurt ingeweest. Hebben onze nagels laten doen. Het zag er redelijk professioneel uit & het was goedkoop. Maar uiteindelijk had zelfs ik het nog beter gekunt haha. Toen moesten we haasten, we hadden een restaurant gereseveerd. Maar de nagels duurde langer dan we gedacht hadden. We hadden afgesproken om met Jeremy en Jason te gaan eten, bij een tentje waar live muziek was. Dit was 1 minuut lopen van ons B&B. Nu moesten we echt afscheid nemen, wat wel weer gek was.

Toen we terug kwamen hebben we ons online ingecheckt. En zijn gaan slapen.

Zondag

We hadden een super ontbijt! Yoghurt met fruit, müsli, een mandje met allerlei broodjes, een eitje, jus d'orange, thee/koffie.

We zijn naar Green Market Square gegaan. Heb nog snel wat souvenirs ingeslagen. Zijn naar het B&B gegaan. Mijn souvenirs ingepakt en daar kwam de taxi.

Ik kon mooi alles in een flow doen. Koffer ingecheckt, naar de gate gelopen, douane eventjes gewacht op het boarden en het vliegtuig in. Er zat een Duits stel naast me, die het wel heel confortabel maakte. Schoenen uit, sokken uit. Van die geur kon ik ook meegenieten. En ze waren ook nog is super klef. Maar verder heb ik me goed vermaakt. Filmpje gekeken, geslapen, gelezen, gegeten. Het eten wat we kregen was ook goed!

Maandag

Om 1 uur 's nachts kwam ik in Dubai aan, het was gewoon nog 36 graden. Ik ben een plekje gaan zoeken. De wachtlounge was bomvol. Uiteindelijk een stoel gevonden. En gaan slapen. Viel me nog niet tegen hoe snel de tijd ging. Daarna ontbeten, toen weer gaan slapen. Wat winkeltjes gekeken. Het laatse uurtje wifi aangezet. Je kreeg maar een uur wifi. Dat uurtje ging natuurlijk helemaal snel. Toen was het tijd om naar mijn gate te gaan. Dat was een heel eind weg. Lopen lopen lopen, roltrap roltrap roltrap, lopen, toen zelfs de trein, toen de lift, lopen, roltrap, lopen. En daar was ik, en om bij het vliegtuig te komen nog 2 roltrappen. Daar ging ik, in het grootste vliegtuig van de wereld. Heel comfortabel, leuke buren. De vlucht ging best snel. En daar was ik AMSTERDAM. Paspoortcontrole, dat ging snel. Maar toen, het lange wachten op mijn koffer. Toen ik hem eindelijk had, was die ook nog open. Maar gelukkig was er niks uit!

Daar ging ik door de schuifdeuren, naar de aankomsthal. En tot mijn grote verrassing stond daar mijn welkomscomitee. Met spandoek!

Even langs de Mac drive. Toen ik thuis was een stukje appeltaart van oma op. Ik voelde me meteen weer thuis!

Het waren 5 geweldige weken! Super veel gezien, meegemaakt, vrienden gemaakt, leuke mensen ontmoet. Mijn Engels is erop vooruit gegaan. Heel veel geleerd van het vrijwilligerswerk, wat super leuk was. En super genoten de laatse week!

Toch wel trots op mezelf hoe goed ik alles voorelkaar had.

Ik kan de wereld aan! ;)

Dit was mijn eerste reis en zeker niet de laatse!

Heel erg bedankt allemaal voor het lezen. En de leuke reacties, dat deed en doet me erg goed!!

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Suzanne

Ha Iris! Welkom thuis :) Het was erg leuk om je verhalen steeds te lezen!! En wat heb je een hoop meegemaakt zeg! Dit ga je inderdaad nooit meer vergeten. Super tof dat je dit zo helemaal in je eentje gedaan hebt!!!! Helemaal klaar voor de toekomst!!! Ga je nog in Breda studeren?

Ditta

Hoi Iris, wat een leuke verhalen elke week weer. Ik heb er echt naar uit gekeken. Wat heb je veel meegemaakt. Heel veel succes volgende week in Breda. Groetjes
Ditta

oma annie.

Hoi Iris Je verhalen en wat je allemaal hebt gedaan in een woord GEWELDIG
Heel veel succes met je volgende studie.
groetjes van Oma Annie.

Jacqueline

Hoi Iris,
Natuurlijk heb ik je verhaal al helemaal life gehoord, maar het is echt leuk om je blog te lezen. Ik moet om sommige regels wel lachen. Je koffer heb je al weer bijna klaar voor de introweek van school. Op naar het volgende avontuur.
xxx mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!