irisvanabeelen.reismee.nl

Tijd voor vakantie!

Hallo allemaal!

Maandag zijn de 2 Nederlandse meiden vertrokken, die tegelijk met mij aangekomen zijn. Dus ik was de enige Nederlander in het huis deze week. Ik heb me prima gered!

Er kwamen 2 jongens aan Jason uit Engeland & Jeremy uit Australië. Ze gaan ook met mij de Garden Tour doen.

Dinsdag was het Women's Day, iedereen was dus vrij. De projecten op de scholen gingen daardoor niet door. Dus we waren met alle vrijwilligers op mijn project, het weeshuis. We gingen weer liedjes zingen maar dit keer duurde het lied 'Hello how are you' heel lang. Want bij dit liedje noem je de namen van iedereen. Het waren er een hoop nu want de oudere kinderen waren vrij van school.

'S middags gaven we de mama's weer Engelse les. En daarna gaven we ze een handmassage, lakte de nagels & gaven een schoudermassage. Was super leuk om te doen, ze waren helemaal blij!

'S avonds was een van de jongens jarig. We gingen voor een drankje in een biljart café, dus ik moest eraan geloven. Ik heb leren biljarten!

De rest van de dagen waren net als anders. Zijn 's avonds paar keer de stad in geweest. Ik heb mijn favoriete plekje gevonden. Een plek waar live muziek is, ze heel goed eten hebben, cocktails en dat allemaal heel goedkoop. En een super sfeer & uitzicht!

Vrijdag middag toen we naar het project wilde gaan, moesten we eerst even de sleutel ophalen. En na het wachten voor de sleutel en weer eindelijk konden gaan, startte de auto niet. Dus er kwam iemand met een andere auto naar ons toe, alleen hij was verdwaald. En alsof dat niet alles was kwamen we in de file. We waren dus maar een half uurtje op het project.

Zaterdag zijn we met een groot gedeelte van het huis de community tour wezen doen. Onze gids was Tsulani, dat is iemand die ook bij onze organisatie werkt. Hij gaat mee naar projecten.

We kregen een rondleiding door 3 town ships. En de lunch was een grote verrassing. Iedereen vroeg al waar Tsulani woonde. En toen zei die dat hij doe antwoord later beantwoorden. En dat had hij goed beantwoord want toen we op bestemming van de lunch waren zei die, dit is mijn huis. Zijn moeder had typische Afrikaanse dingen gemaakt, het smaakte allemaal heel erg goed!

Toen we weer thuis waren had ik afgesproken met Judith. Dat is het meisje dat maandag vertrok voor de Garden Tour. En zaterdag was de laatste dag van de Garden Tour. Ze zou terug vliegen op zondag en verblijven in een hostel hier in de straat. Maar toen kreeg ik een berichtje dat haar tas gestolen was & ook die van Eva het andere Nederlandse meisje. Ze moesten dus nog veel regelen want ze waren hun geld en paspoort kwijt.

Nadat ik naar de stad was geweest voor het avond eten, zijn ze naar het vrijwilligershuis gekomen.

Zondag, het was de eerste keer in 4 weken dat ik kon uitslapen. Daarna ben ik wezen ontbijten in een restaurantje 2 minuten lopen vanaf ons huis. Met een mooi uitzicht op devil's peak, 1 van de 3 bekende bergen hier.

'S middags ben ik naar Green Market Square geweest. Dit is een plein met een afrikaanse markt. Hier ben ik het eerste weekend ook geweest. We zijn voor de lunch naar een Ethiopisch restaurant geweest. Het is helemaal ingericht alsof je in Ethiopië bent.

Judith en Eva zijn de hele dag in het vrijwilligershuis geweest om dingen te regelen. Daarna ben ik met ze naar een restaurantje in de buurt geweest & hopelijk vleigen ze morgen naar huis.

Voor mij begint morgen mijn reis week, de Garden Tour!

Om 7.50 uur word ik opgehaald met de 2 jongens hier uit het huis. Het zal raar zijn want ik ga het 'lionshous' verlaten waar ik 4 weken gewoont heb.

Over een week ben ik thuis, als het goed is want je weet maar nooit!

Groetjes vanuit het ge-wel-dige Kaapstad!

Reacties

Reacties

Henk & Gerrian

Iris,

G E W E L D I G!!!!!!

En het kan alleen maar beter worden!
Geniet heel erg van de Garden Tour en we zijn erg benieuwd waar je allemaal naartoe gaat en gaat zien/beleven.
Veel plezier en voor daarna goede reis terug!

Groetjes Henk & Gerrian

oma annie.

HOI IRIS nu begint je vacantie een heel week vol verrassingen genie er maar goed van want een week is zo voorbij en dan zien we je weer leuk he heel veel groetjes en succes en ik verheug me op je thuis komst Oma Annie.

Jacqueline

Hoi Iris,
Toch nog tijd kunnen maken voor een verhaaltje. Zo fijn dat je het goed naar je zin hebt. Geniet enorm van je " vakantie week" want ook die is zo voorbij. Heeeeel veeeel plezier. Xx mama

Ditta

Hoi Iris,

Wat maak jij veel mee. Vind het elke keer weer genieten als ik lees wat je beleeft. Geniet van de laatste week en maak een goeie reis naar huis.

Groetjes
Ditta

hans en Petra

Hoi Iris,

Mooi om alles te lezen.
Je hebt daar moeten wennen, maar ik denk als je terug bent dat je ook wel weer moet wennen.
Geniet van je vakantie week , en een goede reis terug.
hans en Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!