irisvanabeelen.reismee.nl

De tijd vliegt!

Helloo allemaal!

Het zijn 3 weken dat ik nu weg ben van huis. Maar het voelt zoveel langer omdat ik zoveel mee maak. Bijna alleen maar leuke dingen! Ik zou hier nog wel wat weekjes kunnen blijven.

Het is wel heel erg uitputtend. De hele week staan we namelijk om 7 uur op. En de weekenden ben ik ook altijd op pad.

Dit weekend is al bijna om maar ik heb nog niet verteld over het vorige weekend.

Zaterdag:

Ik ben met Judith & Eva de 2 Nederlandse meiden naar Kirsten Bosch gegaan. Een heel mooi park! Het was 23 graden dus we hebben gewandeld, gepicknickt en op het gras gelegen. Daarna zijn we wat gaan drinken in het restaurant. Er liep een vrouw rond die een Afrikaanse painting op mijn gezicht deed. Toen zijn we naar huis gegaan. En hadden afgesproken om met onze huisgenootjes de zonsondergang te gaan bekijken, op similarhill. Sommige hadden pizza meegenomen en andere chips dus we kwamen de tijd goed door. De terugweg was ook erg mooi met alle lichtjes!

Daarna zijn we met een deel van de groep in Observatorie wezen eten. We zaten buiten, tussen de kaarslichten & dekentjes om ons heen. Een ideale plek want we waren weer zo thuis.

Zondag:

We zijn naar Waterfront gegaan. Hier is een grote shoppingmal, maar ze kennen hier ook de prijzen. En er zitten alle merken. Ook veel restaurants en een grote boulevard. Na wat winkels bekeken te hebben zijn we naar de Robben Island boot gelopen. We gingen eerst met een bus over het hele eiland. We kregen informatie over de dieren de natuur & de gebouwen. Er wonen mensen op het eiland er is een schooltje, kerk maar natuurlijk ook de gevangenis. We kregen een rondleiding door de gevangenis. Dit werd gedaan door een exgevangenen. Hij gaf de boodschap mee; 'vergeef elkaar'. Het was heel interessant maar voor mij niet het leukste wat je hier kan doen. Maar wel iets wat je gezien moet hebben als je hier bent. Dus die kan ik ook van mijn lijstje afstrepen.

Daarna zijn we een paar andere huisgenoten gaan zoeken waarvoor het hun laatste avond was. We gingen eten bij een steak house, ik had een boerenwors van de braai . Dus typisch Afrikaans gegeten. Daarna had ik me laten overhalen om mee het reuzenrad te gaan. Dit was niet zo geweldig als het leek, hij ging 5 keer heel snel rond. En je kon niet heel ver weg kijken.

Toen gingen we met een ubertaxi terug. Dan overtuigde ons om met de ubertaxi te gaan. Deze komt sneller en is luxer maar is niet duurder en je kan op een app zien waar de taxi is. We liepen door een heel luxe hotel. Er hield iemand van het hotel de taxi deur voor ons open. Ik voelde me net een VIP.

Maandag:

Het was weer een normale dag op het project. Maar het was een dag van komen en gaan van vrijwilligers. We hebben een hele andere groep nu. 'S avonds zijn we met een aantal een drankje wezen doen bij Jerry's een cafeetje hier in de buurt.

In het weekend zijn er een aantal mensen ziek geworden. We hebben nu 1 toilet voor de zieke en 1 voor de andere. Kate in mijn kamer is ook ziek geworden. Dus ik ben verhuisd van kamer zodat zij wat meer rust had.

woensdag:

Het was een vrije dag voor iedereen in Afrika want het was stemdag. We hoefde dus niet naar projecten en hebben een sportdag gedaan. We begonnen met yoga. Daarna zijn we met iedereen naar sea point gegaan. Iedereen deed een andere sport. Ik heb met een aantal een fiets gehuurd. Waarmee ik heel erg heb kunnen lachen. Want een paar hadden moeite met fietsen. Daarna zijn we naar huis gegaan voor de lunch, pannenkoeken. En in de middag Lions head beklommen. Het was echt met handen en voeten.En zo moesten we ook weer naar beneden. Maar het was de moeite waard. Super mooi uitzicht! De dag afgesloten met een kleine dansparty.

Donderdag avond:

Eva, Judith en ik waren aan de beurt voor een avond activiteit te organiseren. We deden 30 seconds, spijkerpoepen & ranking te volunteer. Het was een leuke avond vooral het spijkerpoepen. Ze kwamen niet meer bij van het lachen.

Daarna ben ik met Dan (Brit) Sophie (Duitsland) en Valerie (Oostenrijk) naar Long Street geweest. We gingen eerst zoeken naar Elisha zij was al in de stad. Daarna zijn we naar vrienden van Dan geweest. En toen een paar clubs bezocht. We waren weer optijd terug want vrijdag was weer gewoon een project dag.

Zaterdag:

Mijn wekker ging om 4.30 uur. We werden met 6 andere uit het huis opgehaald voor Shark Cage Diving. Het was 2 uur lang rijden. Toen we er waren kregen we eerst ontbijt. En heel veel informatie over haaien. En toen begon het. De boottrip, de eerste 15 minuten waren heel leuk. Ik vond het zelfs leuk om naar de vogels te kijken, die langs de boot vlogen. Maar toen werd ik zeeziek. Het was Turkije deel 2. Ik wist niet dat ik zoveel in mijn lichaam had. Gelukkig had ik er geen last van in de kooi. Alleen het was koud dus het ademen was even moeilijk. Het was lang wachten in de kooi maar daar kwam een haai. Maar die was zo snel dat ik er niet veel van gezien heb. Ik was super blij toen ik weer op land was. We kregen toen nog een lunch en zijn daarna weer naar huis gegaan. Even bijgekomen en daarna met Kate naar de Waterfront gegaan. Even geshopt. En toen met Eva en Judith erbij gaan eten. Daarna een drankje gedaan en ondertussen een stukje van de Olympische spelen gezien. En er was ook live muziek. Dus dit maakte de dag helemaal goed.

Vandaag:

We zijn met 12 huisgenoten de Peninsula tour gaan doen. De gids was een man die ook altijd ons naar de projecten brengt. En meewerkt aan projecten. We reden met de bus langs heel veel dingen: het ziekenhuis, het parlementsgebouw, de Bo Kaap, een plek voor te ontbijten en we spotte daar een walvis, Kaap de goede hoop, toen gaan lunchen en daarna naar de pinguïns. Het was super mooi! Onderweg zagen we ook nog apen en struisvogels.

Morgen vertrekken de 2 Nederlandse meiden & Kate waarmee ik op een kamer lag. Dus dat wordt weer even wennen.

Nog een weekje werken en dan lekker een weekje reizen.

Ik ben alweer bijna thuis!

Foto's komen als ik thuis ben, te slechte wifi daar voor. Bereid je maar vast voor!

Liefs,

Iris

Reacties

Reacties

Jacqueline

Hee Iris,

Daarom geen tijd om te bellen, je hebt weer een heel verhaal geschreven! Leuk om te lezen wat je zo alemaal gedaan hebt. En ja de tijd gaat snel, ik mag morgen al weer gaan werken. Als je thuis bent zeker een dag voor uit trekken om je verhalen te horen en de foto's te bekijken.
Nog veel plezier en succes.
Xxx mama

Henk & Gerrian

Hoi Iris,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo super naar je zin hebt en alle leuke dingen die jullie doen. Zo te lezen hebben jullie het ook als groep er gezellig met zijn allen, super ervaring, die pakken ze je niet meer af. Wij zijn dit weekend gezellig in Nederland wezen fietsen, 230 km. in drie dagen maar dat lijkt wel supersaai tegenover al jou uitstapjes. Geniet nog van de laatste twee weken want voor je het weet zie je het bord Schiphol airport weer.

Heel veel groetjes van ons

Papa

Hoi Iris,
wat een verhalen!. gelukig allemaal mooie verhalen.
wat heb je in die drie weken al veel mee gemaakt.
Meer dan ik in drie jaar mee zal maken.
Ik vind je wel een stoere meid mjin kleine meisje.
niet te geloven.Maar jij maakt van je woorden ook daden.
Altijd zo geweest zelf bekijken plannen regelen en DOEN!!
Het is leuk je blog te lezen ik kijk er iedere keer naar uit.
Je bent echt een stoere kanjer.
groetjes en heeeel graag weer snel tot ziens.
Papa

Ditta

Opeens is het dan weer weekend en weer een verhaal van je. Wat ben je enthousiast en wat zie en beleef je veel. Dat zal dagenlang verhalen vertellen worden als je weer thuis bent. Nu ben je "nog maar" aan het werk, dat belooft wat voor alles wat je meemaakt, zo meteen in de laatste week als je echt vakantie hebt.

Oma Annie.

Hui iris
Wat heb jij een drukken week gehad en wat heb je veel gedaan
Je kan als je thuis komt wel een boek schrijven
Fijn dat je ons op de hoogte houd en vooral dat je het naar je zin hebt
De laatste werkweek Wat gaat de tijd vlug
.En dan fijn vacantie heel veel succes en groetjes van OMA Annie.

Janine

Ha Iris,

Super knap wat je daar allemaal doet, en dat je thuis nog steeds niet mist! Voor mij voelt het ook alsof je al héél lang weg bent. Maar gelukkig is er Whatsapp en deze website :)

Super gaaf ook wat je in de weekenden allemaal doet! Zoals je het allemaal verteld lijkt het mij toch ook wel erg leuk om Afrika te bezoeken, vooral het wild life dan ;)
Was je niet bang voor de struisvogels en vogels die langs de boot vlogen?

Heel veel plezier nog en ik kan niet wachten om alle foto's te bekijken.

Groetjes en een dikke knuffel van Janine

Janine

* verteld is natuurlijk vertelt, haha. Wat stom dat ik dat niet meer in mijn berichtje hierboven kan aanpassen.

hans en petra

Hoi Iris,
Leuk hoor om te lezen wat je allemaal mee maakt.
Dit is heel anders dan een strand vakantie. Veel indrukken, en nieuwe dingen die je tegenkomt. We zijn benieuwd naar je fotos. Nog 2 fijne weken, geniet ervan want die zijn zo voorbij.
Groetjes Hans en Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!